Problemer med spisningen

28. september 2011

Alder:
6 mdr.

Problemer med spisningen

Hej Helen!

Tak for hjælpen sidst - nu sover min søn bedre om natten, siden vi følger dit skema med mad og faste tider til lur etc.

Nu er mit problem bare, at han er begyndt at stå fuldstændigt af, når han skal spise grød! han går i flitsbue og vil slet ingenting. Jeg er sikker på han er sulten for han spiser hos mig bagefter! til de fleste måltider i hvert fald - som du skriver jeg skal.

Det eneste grød jeg næsten kan få i ham, er sådan noget købegrød... og jeg vil helst lave det selv, det gjorde jeg med min datter! men er det fordi han vil have det meget sødt? Han har aldrig villet spise kartofler, selvom jeg har forsøgt at søde det med frugt og også lidt sukker engang i mellem!

Det er ret frustrerende, for da jeg lige gik i gang, efter vi havde fået dit svar, spiste han ok i forhold ...

Annonce

... til, at vi kun tidligere havde givet ham grød 2 gange om dagen og ingen mellemmåltider. Har det været for stor en omvæltning?
Han kan ikke finde ud af at drikke af kop endnu, men vi øver. Jeg er bare bange for, at han ikke får nok væske og at det er derfor han vil spise hos mig?

Han blev forkølet ca 4 dage efter vi fik dit svar - har det noget at sige måske?
Det at han går i flitsbue gør han også når vi prøver at sætte ham op i barnevognen og hans skråstol har han aldrig villet sidde i. Jeg sidder med ham når jeg mader ham. Men han vil helst bare ligge på maven altid:)

Men nætterne er blevet bedre og han sover tidligere om aftenen. Det er dog lidt senere nu, hvor han ikke spiser grød... Han sover ca 3-4 timer i stræk, og det er meget bedre end tidligere:O) så der går det da fremad!!!

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder