Brev:
Problemer med spisningen
28. september 2011
Alder:
6 mdr.
Problemer med spisningen
Hej Helen!
Tak for hjælpen sidst - nu sover min søn bedre om natten, siden vi følger dit skema med mad og faste tider til lur etc.
Nu er mit problem bare, at han er begyndt at stå fuldstændigt af, når han skal spise grød! han går i flitsbue og vil slet ingenting. Jeg er sikker på han er sulten for han spiser hos mig bagefter! til de fleste måltider i hvert fald - som du skriver jeg skal.
Det eneste grød jeg næsten kan få i ham, er sådan noget købegrød... og jeg vil helst lave det selv, det gjorde jeg med min datter! men er det fordi han vil have det meget sødt? Han har aldrig villet spise kartofler, selvom jeg har forsøgt at søde det med frugt og også lidt sukker engang i mellem!
Det er ret frustrerende, for da jeg lige gik i gang, efter vi havde fået dit svar, spiste han ok i forhold til, at vi kun tidligere havde givet ham grød 2 gange om dagen og ingen mellemmåltider. Har det været for stor en omvæltning?
Han kan ikke finde ud af at drikke af kop endnu, men vi øver. Jeg er bare bange for, at han ikke får nok væske og at det er derfor han vil spise hos mig?
Han blev forkølet ca 4 dage efter vi fik dit svar - har det noget at sige måske?
Det at han går i flitsbue gør han også når vi prøver at sætte ham op i barnevognen og hans skråstol har han aldrig villet sidde i. Jeg sidder med ham når jeg mader ham. Men han vil helst bare ligge på maven altid:)
Men nætterne er blevet bedre og han sover tidligere om aftenen. Det er dog lidt senere nu, hvor han ikke spiser grød... Han sover ca 3-4 timer i stræk, og det er meget bedre end tidligere:O) så der går det da fremad!!!
Hilsen